torsdag 19 mars 2009

Vårpromenad...

Solen lyser, våren är på väg. Var nästan 10 grader här om dagen. Men jag orkade inte gå ut så jag ignorerade solen och tillät mig själv att sitta inne. Men idag tog jag mig i kragen. Idag skulle jag ut för och njuta av de första vårtecknena. Sagt och gjort. Snörade på mig mina vår skor. Tog inte på mig halsduk och sånt vintrigt. Är det vår kan man gå sig varm. Men vilka vår tecken möts jag av!?! Inga. Inga alls. Nada. De är nog inte vår än i alla fall. Det ända jag hittar som tyder på att vi går mot varmare tider är solen! Den lyser vackert och härligt på den blå himlen. Men isen ligger kvar. Vinden biter i kinderna! Blåser in på kroppen. Kallt och inte alls mysigt. Så det är nog inte vår.. Inte än i alla fall.. Men den som väntar på ngt gott...Väntar Alltid för länge!
Har hört rykten om att våren har kommit till andra delar av landet. Som västkusten och skåne. Ohh, gick hela promenaden och längtade mig bort, bort till vänner, bort till varma länder, bort till Skåne, bort till min familj. Hem hem till Skåne. Men nu ska jag "Vara här och nu". Är hungrig. Ska gå och äta!

2 kommentarer:

F sa...

ja, här ÄR det ju faktiskt vår! kanske nån dag till iaf... går ju upp å ner hela tin.

Sandra sa...

Vi har krokusar och knoppar på träden!!! kom!