tisdag 3 mars 2009

Sjukskriven...

Vaknade tidigt idag för att kunna ringa till doctorn för att få tid idag. Jag har nämligen haft väldigt ont i min höger hand dom senaste dagarna. Sen slutet av förra veckan. Smärtan har bara blivit mer och mer och strälat upp i armen. Igår på jobbet när jag skulle använda handen gick det verkligen inte med vissa rörelser. Fick troka bort en och en annan tår från ögonen. Men som vanligt visade jag det inte utåt, så det var nog ingen som märkte. Vet inte varför men jag gillar inte att vissa att jag har ont. Är lite som en man där kanske.
I vilket fall så efter lite att hon kännt på handen och armen var det dags för provtagning. Hon fick försöka lääänge. Inte lätt och hitta mina blodkräl inte. När hon väl hittade kom det en droppe blod. Ville sig inte alls! Men efter låååång tid och många droppar lyckades vi fylla alla provrör.
Resultatet blev att det antagligen inte är en inflamation utan bara irration i musklerna. Har överantsrängt musklerna. Sen pga detta så har jag även överantsrängt armen, jag har tydligten både golfarm och tennisarm. Bara musarm som saknas. Härligt..:S
Så ordern är att vara hemma från jobb i en vecka. Får se hur länge jag stannar hemma. Ska prata med fredrik igen på fredag så får vi se hur det blir i helgen. Jag ställer ju till det en hel del! Är bara ledig på fredag, sen stänga en dag på åkersberga. Synd att jag missar. jaja, men nu ska jag vara hemma o bli frisk i armen ta det lugnt och äta piller. Sen har jag blivit uppskriven hos en sjukgymnast om ngr veckor för att ta tag i de där armskadorna..

Idag var jag på lunch med Lovisa. Riktigt trevligt. Pratar lika mycket båda två så de kan inte bli annat än trevligt. Hann bäde äta Kebab shoppa och ta en fika. Tack för en härlig dag! Får vi se till och göra om snart.

Imorgon ska jag ut till Moster, ska sy domdär gardinerna. Man får ju passa på nu när man är hemma om dagarna. Sen ska jag se till och klippa mig, om jag nu har råd. Jaja, men är det ngn som vill hitta på ngt så är jag hemma!

1 kommentar:

Anonym sa...

krya på dig!!