lördag 14 mars 2009

Emp -45

Det var kursen de. Vi var väl 25 som gick kursen. Fått höra genonm åren att ju längre upp man kommer mer killar blir det på kurserna. Men inte då! Var 4 stycken killar!!! Var är världen på väg? :P
Men jag hade riktigt roligt i alla fall. Hittade mitt gäng med Skåningar som vanligt. Övriga tyckte det var lite jobbigt, klagade på att dom inte förstod oss :P
Roligt hade vi!
Väldigt intensivt dock. Folk runt en hela tiden. Men det är det värt.
SÅ vad har vi gjort. Haft kurs hela dagarna och fått lära oss massa nytt. Ritkigt bra grejer faktiskt som jag tror man kommer ha nytta av.
Måndags var det dags för att äta med kursen nere i stan. Det blir finare och finare restaurang för vaje kurs. Denna kursen var det Grodan nere på stureplan. Måttligt imponerande tycker jag. Åt Gös. Var inte så häpnandsväckande gott. Men crembrulen. Den smälte i munen.
När vi var nöjda där tog vi Taxi hem till hotellet och bosatte oss i baren. Alltid en bra samlingspunkt.
Tisdag var det lite shopping, åt på hotellet och hittade vad vi trodde var ett McD rum. Visade sid efteråt att vi kanske inte fick använda Comdon (Glassmaskinen) Men men.
Onsdag drog vi ner till stan för att dansa. Var ju lillördag trots allt. De flesta bangade, men vi var ett tappert gäng som åkte ner. Vi skulle till Berns, stod på gästlistan och allt, men sen var en under 20.. Wops. Så vi drog runt lite och hamnade till slut på Villige. Inte så mycket folk.Men vi hade en RIKTIGT rolig kväll! :)
Torsdag, var vi helt slut. Blev inte så mycket sömn kvällen innan. Men vi gick och åt på O'Lerys. Lika dålig service den här gången som förra. Gå inte dit på Hero City. Bokade med beställning och allt och trots det tog det en timme innan vi fick maten.
Sen var det bara hem och plugga inför kursprovet.
Fredag var det prov på eftermiddagen. Mina vänner, jag gjorde det igen. Hamnade på Deans list. Ni som inte vet vad detta är så är det om man får över 92% på kurs provet hamnar man på listan och får en fin pin man kan sätta på kragen så alla ser. :)
Vi var inte så många som lyckades på denna kursen. Men jag gjorde det..

Sen har vi hunnit med en hel del annat. Full rulle HELA tiden! Kul men utmattande. Mer får ni inte veta nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej julia! stort grattis till dean's, verkligen. verkar som du haft en toppenvecka under kursen. jag e i irland nu har inga pengar kvar pa min telefon, det var darfor ja inte svarade pa ditt sms. dock har ja lyckats fa tag pa en dator :)! ha en toppenhelg sa hors vi! kram/ jonathan

Bettan sa...

Grattis!!!!