lördag 28 februari 2009

Smyg bonde för en kväll..

Blev en mysig kväll hos moster. Tog dock inte ens med mig Gardintyget. Känner mig själv så väl att det skulle inte bli av att vi började sy 7 på kvällen. Inte riktigt va. Men när jag kom var både Ingrid och Lennart ute hos korna. Dom hade just upptäckt att en av tjurarna hade dött. Detta är inte bra. En tjur är värd mycket pengar. Dör dom förlorar man ju pengarna man har invensterat för att föra upp tjuren. Dom förstod inte riktigt hur han dött. Men de var med lite hjälp av dom övriga tjurarna. Värsta "Flugornas Herre" där!

Dom stora tjurarna är inte och leka med. Dit in får jag inte gå in. Bara Lennart som får gå in. Dom skulle hoppa på mig direkt. Man får inte vara rädd o sen så måste man sätta sig i respekt. Tror jag inte lila jag klarar.

Sen hjälpte jag till att mata kossorna och kalvarna. Klappde två små nya rackare. Föddes i torsdags. Små söta kalvar. Hihi, vilken bondig dag det blev idag. Jag är kanske lite smyg bonde. Men det är kanske inte så konstigt. Är ju trots allt uppväxt inom det på sätt o vis.

När vi var färdiga med djuren gick vi in och åt våfflor. Smarigt! Sen tittade vi på melodifestivalen. Vet inte fall jag har ngr komentarer på det hela ens.

Efter mycket prat om allt vid mosters köksbord hann klockan bli mycket och nu sitter jag här, hemma vid mitt egna köksbord i en tom smutsig lägenhet. Japp, måste städas. Som vanligt.

oj, nu har jag skrivit mycket. Ska underlätta det hela med ett litet filmklipp. Är på katten Misan. Filmade henne i höstas när vi var ute hos moster. Här när hon leker med sin smariga mat.

Känsliga tittare varnas..:P hihi Här kommer fortsättningen. Gick inte att ha hela filmen, var visst för lång...Men här finns inget fruktansvärt på filmen, så alla ska nog klara av o titta på den. Det är ju så här det är på landet. Den enes dröd den andres död....

Blir lite nervös bara jag ser filmen. Möss är inte mitt favorit djur. Kameran dog dock en sekund för tidigt. Precis där filmen tog slut trättnade Misan på att leka med maten och åt upp istället....

1 kommentar:

Bettan sa...

Ugh!! Jag håller med de är inte mina favorit djur heller! Men fy vilken fart den fick!! :D
Bra att hon tog död på den till sist! Go katten!