söndag 1 februari 2009

Igår..

När jag skrivit mitt trötta sura inlägg igår läste jag mycket riktigt ut min bok. Sen för att ta tag i mig själv gick jag och duscha. Allt känns bättre efter en dusch. Så vi gjorde vid oss och bestämmde att vi inte kunde sitta i lgh en lördag. Planer hade vi inga mer än att åka till Biltema och köpa en cyckelslang till Celie.

Så där sprang vi runt och hittade alltmöjligt och omöjligt man kan lägga pengarna på. Inte vi dock, vi shoppade mycket sparsamt. Vi fick en typ skruvmejsel som inflyttningspresent! Alltid bra med verktyg hemma! Sen hittade jag insettsnycklar. Har ju varit av med min så mitt skrivbord står upp och ner i mitt rum. Har ju inte kunnat skruva ihop det! Var ett riktigt praktiskt litet sett i blått skimmer! Bling bling ska det ju vara. Haha.

Sen hade vi fått en rabbat kupong på gratis fika i deras Cafe. Då måste man ju använda det. Det var ngr bord som stod efter kasserna med en disk där de sålde lite kaffe o korv typ. Haha, mysfaktor = 0!!! Men är det gratis så är det! Så vi tog ett Winerbröd var och en kaffe. Sen satt vi och spanade in alla där. Måste säga att det inte var mycket kvinnor där, o om där var ngn suckade hon tungt medan mannen sprang runt och hittade saker! Haha. Var bara vi tre förrvirrade flickor där!

Efter detta fika bestämmde vi oss för att dra ner på stan och hitta ngt och äta!

Gick runt halva gamla stan, men bestämmde oss för en mysig restaurang carl ngt hette den!

Jag vet att jag kanske inte har råd just nu att gå ut och äta en fin middag. Men jag behöver de ibland. Jag älskar det! Var precis vad jag behövde igår. Var supergod mat! Bra servitris som rekomenderade. Han var för övrigt riktigt duktig och trevlig! Tror han var lite förvånad över oss tre flickor där. Är nog inte så mycket ungt folk som äter ute på fina restauranger här! Var inga där igår om det inte var familjer. Så där satt vi och myste och pratade skit. Helt plötsligt när man är ute ur huset orkar man med varandras sälskap igen!

När vi kände oss färdiga åkte vi hem till Sandra

Blev Kaffe och Choklad framför tvn! Mysigt. Hittade till slut slutet av "Så som i himelen" Riktigt typisk svensk film, men bra. Där är en av mina favorit låtar. Ska lägga upp den här om jag lyckas.

När vi väl kom hem och jag gick in på datorn började vi igen med att prata Danska. Har varit ett återkommande moment de senaste veckorna. Är ett roligt sprog de där! Haha. Så nu är min FB som sagt på Danska. Tänk vad roligt man kan ha mitt i natten när man är så där flummigt trötta!

Nu är helgen slut för mig och stängningarna fortsätter nu till nästa helg. Men då kommer Kusinerna Mathilda och Caroline på besök! Ska bli riktigt roligt. Ska se vad vi ska hitta på för att roa dessa unga damer!

Inga kommentarer: