måndag 12 januari 2009

Ledig!

Nu fick jag min helg. När alla andra jobbar. Alltid lika roligt. Håller på och jobba mig genom min tvätt hög. Glömde boka tvätt tid så allt ska tvättas i min maskin i lägenheten. Problemet är bara att jag inte har så mycket plats och hänga kläderna och torka på. Har bara ett ställ. Spännande det här!

Igår åkte jag direkt efter jobbet till Sandra för att åta middag. Lyckades somna på motorvägen igår på väg hem från jobbet. Riktigt läskigt! Usch. Var trött och ansträngde mig för att koncentrera mig, sjöng med i låtarna på radion osv. Men helt plötsligt så vaknar jag, vet inte hur länge jag sov. 1 sek eller 10, vem vet. Men det är rätt länge i en bil som kör i 110! När jag vaknade körde jag dessutom i 130 och var uppe i baken på en bil framför fick kasta mig ut i den andra filen. Tänk om jag inte vaknat när jag gjorde!! Då hade jag kanske skadat Glenn och mig!Usch! Hemska tanke. Sen blev det nerdragen ruta med huvudet utanför. Allt för att vakna. Så jag tog mig hem tillslut!

Efter middagen blev det TopModel!!! Äntligen har det börjat igen! Jag jobbade stängning i veckan så jag missade när det gick. Men igår gick båda avsnitten i repris.. Wiee.

Sen skulle vi hjälpa Sara och spela ett spel hon skulle använda sig av i skolan. Ett spel om Svensk Grammatik!!!!! För klass 7- 8 tror jag det var. Jag var inte bra på grammatik då, var inte bättre nu. Men visst när man hör svaret vet man att man har hört det ngn gång förr i tiden. när man har fått typ samma fråga flera gånger som ex ta tempos på ett verb vet man faktiskt vad det är! Men jag kommer snart glömma igen. Mitt lag lyckades faktiskt vinna!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Jag gillar din prioritets ordning.. Tänk först på Glenn o sen på dig! :P

Anonym sa...

Synd att det inte blev av. Hoppas du fått vilat något! Ta inte ut dig! Kramar