tisdag 27 januari 2009

50-års Feeest

I helgen var jag hemma i Skåne. Var en riktigt intensiv helg. Mamma fyllde 50 för en vecka sen. Så i Lördags var det fest. Verkligen en riktigt härligt skånsk fest, var ungefär 120 personer där!! Trots detta var det försnacks, tre rätters och sen kaffe med tillhörande kakor och Tårta! Smarrigt värre! Var en rolig fest med massa roliga inslag. Vi barn kände vårt ansvar att göra ngt för att förgylla festen. Måste man bara göra i vår släkt. Fyller ngn ser alla andra till och skämma ut sig lite för underhållning. Vi gjorde en modevisning med gamla klassiker mamma haft genom åren. Aron vågade inte ha på sig klänningen så han bar den framför sig. Men annars var vi så vackra allihopa!?! Elna hade mammas brudklänning. Vi hade fler roliga klänningar så vi adopterade Maria till syskonskaran.
Var riktigt roligt och träffa alla på festen. Tror mamma trivdes på festen.
Efteråt orkade jag inte sova hemma, så jag sov hos Maria. Stannade uppe halva natten och spelade Gitar hero! Wieee. Visste inte att det var så roligt!

Nu har min Älskade storasyster flyttat till Scottland! Känns lite konstigt. Nu bor hon inte i Sverige ju! Men hon är lycklig så jag är glad för henne! Sen är det verkligen inte så långt bort. Får helt enkelt se till och åka dit för och hälsa på! Roligt! :)

Nu är ni lite uppdaterade i alla fall. Stänger hela veckan, så livet är bara jobb, sova och vakna. Inget mer. Tråkigt jag vet! Men jag är helt slut efter helgen. Var mycket intryck och mycket som hände.

1 kommentar:

Bettan sa...

Vi kräver definitivt att det kommer upp lite bilder på er i dessa guldklimpar från modevärlden!!! :D