tisdag 28 oktober 2008

Skåne i mitt Hjärta....

Så var helgen slut. Hände riktigt mycket på kort tid. Men jag klagar inte, har haft en underbar helg. Körde ner på fredag morgon när jag vaknat och packat färdigt. När jag kom ner åkte jag inom familjen för och säga hej och hoppa in i duschen. Sen bar det iväg in till stan till Lina&Björn. Vi åt lite mat i väntan på att alla andra skulle droppa in till festen. Mysigt och komma lite tidigare och säga hej. Kvällen blev riktigt rolig. Mycket skratt. Spelade ett nytt spel som hade införskaffats. Var inte helt lätt och klura ut hur det gick till. Men sen var det rätt roligt Kan tänka mig att det bli riktigt kul efter ngr gånger när man helt hänger med på vad man ska göra.


Stannade kvar hos Lina&Björn, fick sova på min soffa där ;) alltid lika mysigt och sova över hos dom. Skämmer verkligen bort mig! På morgonen blev det nybakade krosanger (oj. de kunde jag inte stava till) Så smarrigt och mysigt! :D Vilka underbara vänner man har! Björn hade hittat en låt om mig som han spelade upp. Riktigt fin. Inte så svårt och förstå varför den handlar om mig, ni som inte förstår tänker jag inte berätta för..:P Men fin var den i alla fall. Lagt upp den här så ni alla kan få höra.. om det nu fungerar. Det gick inte, men jag hittade den på YouTube.här är den länkad...http://www.youtube.com/watch?v=A2y_8xHtElU&feature=related

När vi slappat färdigt och varit ute en runda med Collin drog jag vidare. Blev till Adolfsbergs skolans idrottshall där Thea och Måns hade barnkalas. Fick vara lite stand in för att hjälpa Elin och Markus. Riktigt roligt med en massa barn springandes runt benen! Det var länge sen. Kände hur den gamla dagisfröken i mig vaknade till liv. Saknar barn här uppe! Hann dock inte vara på kalasen så länge. Telefonen ringde och jag skyndade iväg till nästa sällskap. BETTAN! Super kul och se henne. Blev dock inte så länge utan bara över en snabb kopp med kaffe. För sen var vi tvungna och köra och lämna Bettan till båten, reste tillbaka till Israel igen. Så jag och Danny vinkade av henne på knutan. Alltid lite tråkigt och vinka av folk. Men vi ses till jul!

Sen var det bara att skynda vidare till nästa möte. Nu var det Elnas tur att få sin del av min helg. Vi kom fram till att vi inte hade setts sen 11 maj. Läääänge sen de! Blir så när man bor på olika håll o Elna flänger runt hela tiden..:P Så det vara bara att ta igen all missad tid. Detta blev över en riktigt god middag på Grand Hotell i Lund. Super trevligt!!! :D Så nu har vi uppdaterat varandra på alla viktigheter vi missat i varandras liv. Kvällen forsatte halva natten med massa tjejprat i Elnas lilla rum. Tänker inte berätta vad som pratades om där..:P

Söndagsmiddag blev hemma hos Elin med familj. Kul och få prata lite. Alltid lika nyttigt.

Sen var jag faktiskt hemma en stund hos min familj. Hann mysa, busa och prata med pojkarna. Härliga brödrar man har. Aron är ingen liten pojk längre, han börjar bli stor. Tänk nu har vi snart ingen bebis i vår familj. Konstigt. Innan jag styrde bilen uppåt igen hann vi med en nybakad äpplekaka i soffan med kaffe framför en brasa. Mysa det kan familjen! När vi inte busar..:P Tack alla vänner för en härlig helg. Dock gav hela helgen mig hemlängtan. Jag längtar efter Skåne. Snart ska jag nog flytta neråt. Fast först ska jag flytta lite norrut, till Uppsala. Tror vi får nycklarna i morgon. Ja nu ska jag sluta, det här är långt! Förstår om ni inte orkat läsa allt skit jag skrivit. Jag hade inte orkat! Hahah.

1 kommentar:

Bettan sa...

Jag får hemlängtan bara av att läsa.. saknar SKÅNE!!
Trodde inte jag skulle säga det här nere i värmen, men jodå.. det är ngt med mörkret, kylan, blåsten o regnet hela vintern ;)

Men snart får jag komma hem till det!
Kramar