fredag 25 juli 2008

Suprice!!

Måste bara berätta så här lite i efterhand om vad som hände i Tisdags.

Mina kära vänner Johanna & Daniel ville så gärna att jag skulle komma över i tisdags. Riktigt kul, dom är ett jättefint gift par som gick i min bibelskole klass. Var ngr av dom första jag träffade på, har alltid haft riktigt kul med dom. Blev så glad när dom bjöd över mig, var verkligen på tiden. Tyvärr inte träffats så ofta som man skulle kunna önska, ni vet dagarna går o de blir bara inte av.
I vilket fall, efter jobbet när jag fixat till mig o frächat upp mig begav jag mig mot Kungsängen där dom nu är bosatta. Johanna ringde ngr gånger för att fråga var jag befann mig, tänkte inte så mycket på detta utan gissade att dom bara skulle kolla så jag inte åkt vilse...
När jag väl kom fram till detta lila idyliska kvater där dom bor stod dom på balkongen och väntade på mig. Efter kramar och hälsande blev det så klarthysesyn i deras nya superfina lägenhet. Vi kollade av rum för rum..
När vi kollar in sovrummet så berättar Johanna om det lila utrymmet som finns mellan köket och sovrummet. Mer som en gadrob med dörrar från båda hållen.Jag går så klart fram för att titta in i det spännande utrymet.Och DÅ!! HJÄLP. Hoppade två människor fram...Under dom två sekunderna det tog för mig att uppfatta hann jag tänka mycket.."HJälp, Panik! Hjärtstillestånd! Vem är det? Varför har Johanna och Daniel sinna vänner i gadroben? Varför hoppar dom fram och skrämmer mig!? Hanna!?! Jonathan!? VA, E de HANNA!? Men hon är ju i Finland...Nä de e verkligen Hanna!!! " (Hela episoden har kära Daniel så vänligen filmat, får se fall jag får tag på filmen..)
Visst var det ett annat gulltigt gift par som är mycket goda vänner till mig..Hanna & Jonathan. Hanna och jag har bott tillsammans under ett år, när vi gick bibelskolan. Vi belv verkligen god vänner, hon är underbar. & Vis! mycket visare människa finns nog inte! Till saken hör att dom bor i Finland i Wasa och vi har inte setts sen vi flyttade i sär för ett år sen!!
Så efter ngr tårar av lycka och kramar hade vi en helt underbar kväll. Så kul att se dom igen!
Det roliga var att jag verligen hade tänkt på dom ngr timmar innan och tänkt på hur mycket jag saknade Hanna!
Vi grillade pratade, spelade basket, spelade wiee, Pratade, busade..Hade helt enkelt en toppen kväll!
Tack.. Akta er, nästa gång är det jag som hoppar fram ur en gaderob när ni minst annar det!! ;)

1 kommentar:

Sandra sa...

du får hoppa ut ur min garderob när du vill!