lördag 5 juli 2008

Lillen tillbaka lämnad.

Har provkört en Smart car nu i en vecka. Men idag var det dags att lämna tillbaka bilen. Så klockan ställdes på tidigt eftersom jag skulle möta upp Henrik klockan 10 i Åkersberga. Som man nästan kan gissa var ja alldeles för trött för att gå upp när klockan ringde. Så jag åkte hemifrån 09.40. wops. Tar en stund o åka till Åkersberga. På vägen dit skulle jag dessutom hämta saker från min restaurang till hans. Så jag var nog inte i Åkersberga för än vid 10.45. Jag som har blivit bättre på att komma i tid fick en liten svacka där kan man säga.:P Men denna gången lyckades jag hitta rätt på alla små vägar. Hade en liten felkörning förra veckan när jag skulle hämta bilen. Jag kan ju inte hjälpa att jag inte känner till hela Stockholmsregionen.

Nu är det bara Frågan fall jag ska köpa bilen eller inte. Inte helt lätt. Vid sådana här tillfällen man vill att någon som vet och som man litar på ska komma o berätta exakt vad jag ska göra!



Här har ni bilen som jag kört i en vecka. Nu blir det min gamla SAAB 9000 istället.

När jag väl var hemma från min rund tur och just skulle gå innanför dörren ringde min kära bror, Isak. Han var ledsen Och jag blev ledsen. En av hans vänner ( kommer inte ihåg namnet) en 18 årig tjej från Jönköping dog i förrgår. En gemensam vän ringde o berättade de idag för Isak. SÅ hemskt. Man ska inte dö när man är 18 år. Isak visste inte riktigt hur de gått till bara att de var en bilolycka. Verkligen ledsen.

Isak ring igen om du behöver prata. Jag finns här. Det är oki och vara ledsen trots att man är en kille.

Sånt som gör att man blir lite eftertänksam mitt i vardagen. Man ska inte ta något för givet. Lev varje minut och ta till vara på livet. Då får bli dagens läxa!!

Inga kommentarer: