söndag 13 juli 2008

Presedent eller Rövhål..

Så var det dags igen. För en av våra älskade kortspelande kvällar. Är faktiskt riktigt mysigt och kul. Dock lite jobbigt för alla andra eftersom Bettan eller jag alltid vinner! Synd om dom när man tänker efter.. eller inte!!! Mohahaha. Alla vet ju att det är vi som bestämmer! Sen att vi har lite maffia för oss, det är bara tradition. Vi kan inte spela utan lite fusk. Fast det är så lite så vi hade vunnit i alla fall! Eller hur Bettan! Kvällens Rövhål blev nog Danny, men han kan skylla på att han inte spelat det förrut.
Men eftersom vi tycker det är roligast och ha så många kortlekar som möjligt (Kul och knäcka alla med 20 Ess!) får man ont i fingrarna av att bläddra runt bland den tjocka högen!

Igår var vi på 30-års fest. Var riktigt länge sen jag träffade dom! Deras barn hade blivit större (!) men söta var dom. Hunden Curry, stjäler pussar så fort han får tillfälle, precis som vanligt. Fin familj de där. Grattis igen Cia.

Imorgon ska jag med familjen och ngr extra till Nimbus. Känner väl alla skåningar till ni andra får se bilder sen, kan inte riktigt förklara vad detta är. Ngt ni inte har i Stockholm är ja säker på i alla fall! ;)


Nu när jag satt här och kollade min mail upptäckte jag att jag fått svar från studera.nu mitt antagningsbesked till utbildningen jag sökt tidigare. service manegment inriktning hotell och restaurang. Jag kom in. Känns ju bra. Fast ja ja vet ja ska ju inte tacka ja till platsen. Har ju tidigare bestämt mig och berättat för jobbet att jag ska stanna ett år till. Men visst undrar man lite extra just nu fall ja verkligen gör rätt val. Men jag får ju nästan samma saker om jag stannar och då slipper jag dyra lån och får lön under tiden. Utbildningen finns nog kvar nästa år om det skulle vara så..:P

Nu ska jag titta på förnuft och känsla av jane austin, en av hennes underbara filmer. eller hon har ju inte gjort filmerna utan skrivit böckerna. Men oj vad vi älskar hennes filmer.. Mr Darcy.. Han är ngt det. Han är ju inte med i denna filmen, men en ung Huge Grant. Jaja. nu ska ja titta på den i alla fall.. God natt

2 kommentarer:

Maja sa...

duuu är RÖVHÅL

Julia sa...

nää, jag är ju president har ja ju sagt.:P