lördag 19 juli 2008

Sista kvällen i skåne

Sista hela dagen i Skåne började med att Maria ringde och väckte oss, mor ville att vi (jag och Celie) skulle komma och plocka körsbär.Eftersom dom har ett bamse träd med världens godaste körsbär begav vi oss dit. Vi plockade ihop ca 24 liter trodde Far. Men gott var de. Vi drack lite kaffe pratade och retades som vanligt med far innan vi åkte hem igen. Var sen bara hem och vände för att sedan bege mig in till stan för att träffa Thomas. Var ett tag sen vi sågs så de var kul och se honom. Tittade på film och snackade en massa skit. Kom fram till att han inte förstod sig på kvinnor, och att jag tycker män är precis lika komplicerade och svåra att förstå sig på.
Tack för en trevlig kväll Thomas. Kom ihåg, inte gifta till 30 så har vi inget val..;)

När ja väl kom hem igen hade resten av familjen kommit hem från sin mini semester på Öland. Nu har jag verkligen kommit på varför jag inte ska bo hemma mer.. suck. Mammor. Så fort dom är trötta ska dom bara bråka och gnälla. Mammor är bäst med lite avstånd. Fast det är sant, mamma är nog rätt glad att min semester är över och att jag ska åka hem. Hon tycker nog att jag är bäst på avstånd eller i små doser i alla fall. Hon blir mest sur över att jag har saker i hela huset, men det är inte så konstigt tycker ja. Sen är det inte helt lätt och ha koll på ex sina kläder när man bor på brödrarnas rum i Arons våningssäng. Ingen plats att ha kläderna och det går inte ha ordning bland kläderna när dom ligger i resväskor. Så duktig är jag inte... Men oki mamma, jag ska bättra mig. Jag ska bli mer ordningsamm i allt och bli fröken duktig. Jag ska sluta vara glömsk och klantig. Men sorry det är inte så lätt att ändra på, ha tålamod. Går inte på en dag och ändra på alla sina dåliga vanor. Tyvärr. Suck...

Nu måste jag sova, ska hämta Mor senast kl 8.30 i morgon bitti. Jag och Celie får inte vara sena, Lovade henne att komma i tid...
(För er som inte förstår det här inlägget så är Mor och Far, Bettans föräldrar. Mina föräldrar är Mamma och pappa. SÅ ni hänger med i svängarna.)

Inga kommentarer: