lördag 8 november 2008

Jul jul....

Julmusiken strömmar ut från mina högtalare i bilen. Man blir lycklig, drömmer sig bort. Längtar till jul! Äta en hel massa mat, omringad av människor man älskar. Kolla på när Aron hoppar runt och visar lyckligt vad han fick i sitt paket. Han blir lika lycklig över allt.. i alla fall förr. Nu kanske han blivit för stor. haha.
Musiken... i vilket fall har jag lagt märke till att de flesta jul låtar handlar om att sitta framför en brasa eller åka släde! Men jag har aldrig åkt släde, men det låter verkligen sjukt mysigt. Kan bero på att skåne inte har så mycket snö kanske. Men undra fall man kan göra det, hyra eller liknande!?! jaja, kommer nog inte bli den här vintern.
På Tisdag blir det ännu mer Jul. Mormor och Morfar är uppe hos moster. Eftersom jag och Celie inte kunde komma hem till vårt traditionela papparkaksbak med släkten, har mormor fixat deg till oss. Så på Tisdag ska vi trycka kakor! Mhmmmm.. Finns ingen godare deg än mormors! Mysigt är det, desutom blir slutprodukten sjukt god! :) Så nu har julen börjat på riktigt. Kommer vara lagom trött på den om 2 månader! Hahaha. Jaja, nu får det räcka med jul prat.
God Jul!...

3 kommentarer:

F sa...

åååååååååh, vad mysigt! jag längtar också till julen i år. det var ett tag sen jag gjorde det... :) KUL!

Sandra sa...

Jag har åkt släde i sälen!! det var jättemysigt.. och jag tror faktiskt vi har slädtur på jul på liseberg också.. du får komma o hälsa på ;) puss!

Linda sa...

Heej!!
Nu hitta jag med till dej då hehe Kul!!
Ooo asså man bara ÄLSKAR ju degen. Ska när som gå o köpa lite o äta slice efter slice :D (hemgjord e ju bäst, så njut när ni bakar!)