söndag 16 november 2008

Helg..

Blev en riktigt trevlig helg. fullt upp och en massa roligt.
Lördags gick jag upp och åt frukost med Maja, blev mest en massa suckande över de hemska värdet. Sen drog jag vidare till Uppsala, skulle bara snabbt upp o hämta Celie och Sandra för att vi skulle vidare till IKEA. Kom dock på att vi var hungriga.. När maten var äten och disken diskad åkte vi äntligen. Dock var vi tvungna att åka till Nu tappade jag namnet.. ngt med lött...ja kommer inte ihåg. En mysig fin inredningsbutik. inte så mycket möbler men en hel massa fina saker. Så där gick vi runt och njöt en massa. Sen Var det äntligen dags för IKEA. Dock var vi ju lite fikasugna vid det här laget. Så vi gick direkt till mitten för att ta en fika. Där fastnade vi. I djupa djupa mysiga trevliga samtal. Jättemysigt. På IKEA, vem kan tro de..:P Men till slut var det äntligen dags att gå och titta på allt på IKEA. Dock var det en soffa i början, första rummet som vi slog oss ner i för att kolla fall den var skön. Då fastnade vi igen! Då hör vi en röst som säger "Nu stänger IKEA om 30min" PANIK. Vi skulle ju shoppa en massa och här är vi i det första rummet. Då blev det fart på oss. Sprang genom allt, gjorde det på en kvart. Lyckades dock shoppa för ca 1000 kr. JA, vi är duktiga!
Under tiden ringde moster och bjöd ut oss på kvällsmat med lite spel efteråt. Mormor och morfar var även dom där ute. Så vi körde ut. Blev mycket skratt och spel och kaffe som vanligt. Blev till att vi kom in på hur mormor och morfar träffades en gång i tiden. Spännande historier. Tänk om det gått till så nu.. haha.
Jaja, kvällen blev natt och vi skulle hem och sova. Mellanlandade dock i Sandras lgh. Då kom jag inte längre. Hade hemsk hemsk migrän. Kunde inte se ljus, eller hör ngt. när jag reste mig mådde jag illa! Usch, inte kan man köra till Märsta då inte. Så det var bara till att sova på soffan.
Idag åkte jag och Celie till kyrkan, LO, Blev fika efteråt med mormor och morfar och moster. Sen följde dom med för att kolla in vår nya lgh. Blev nog godkänd..:P
Sen åkte jag och Madde till Stinsen för att shoppa. Var för länge sen jag köpte nya kläder. Blev en riktigt trevlig dag. Avslutade på min soffa med tacco och en film. Perfekt. Så där fick ni min rapport från helgen! :)

Inga kommentarer: