torsdag 4 december 2008

Uppdatering..

Oj, har helt glömt bort att skriva här. Borde kanske göra en snabb uppdatering på vad som hänt sen sist. DÅ skulle jag skriva om..

Flytten, gick riktigt bra. Trots att vi bara var tre stycken tjejer. Men vi var skåningar alla tre ( Sandra du räknas nu offecielt som skåning tydligen) så det kan ju förklara varför det gick så bra. VI lyckade bära upp sofan och den sjukt jobbiga byrån upp till andra våningen utan hiss! Det ni! Hade inte drgakrok på bilen så jag hyrde en lastbil. Stor var det och allt fick plats i ett lass. Kul och köra en lastbil. Han var större än Benn! Fick namnet Hugoh. Undra fall han heter det på Statoil oxå?!

Sen Skulle jag skriva om..

Första advent!
Fick verkligen ingen julstämmning i den här lägenheten. Här råder fullständig KAOS! Mitt rum måste målas innan ngn ställs in där. Så nu står allt i vardagsrummet! Trångt. Banankartonger överallt. Påsar med kläder, mitt i allt ligger min madrass på golvet. Får inte plats med hela sängen. Köket var det inte mindre Kaos i! Så frukosten var vi tvugna att tända ett ljus. Hittade ett värma ljus som vi ställde i ljusstaken på det första ljusets plast. Men mina vänner jul stämningen infann sig inte. Kan bero på att första advent ska de lkuta Ajax vara välstädat, jul gardinerna uppe, ljusstakar och stjärnor i fönstrena. Masa ljus överallt. Inte banankartonger! Men Sandra räddade oss och bjöd oss på middag hemma hos henne. Där var det julstämmning. Efter middagen åkte vi ner till stan till botaniska trädgården. Där skulle vara värsta fyverkerierna synkade till musik. Oj, så coolt det var. Sjukt fina fyverkerier måste jag säga! Musiken var ABBA. Inte julmusik som jag trodde. Men det funkade i alla fall. Sen åkte vi hem och drack Glögg! Yumi!
Besiktning av lägenheten.
Harry kom och tittade. Han vi bråkat med så sjukt mycket när vi flyttade in. Var där nere säkert 10 gånger. Trots det var det bara vissa saker som tgärdades då. Till slut gav vi upp. Var lite oroliga att vi skulle få betala för alla sakerna nu. Men vi gick runt och pratade med han och han tittade. Inga av skaderna fick vi stå för! Skönt!

Men om jag nu ska uppdatera er om allt detta blir det så långt inlägg så ingen orkar läsa. Så vi hoppar nog det...:P
Jaja. Får uppdatera lite då o då istället. skärpning julia!

Inga kommentarer: