tisdag 16 december 2008

Julstress...

Ojoj, inte skrivit på ett tag. Har verkligen haft fullt upp. Har jobbat på dagarna och gjort en hel massa på kvällarna.
Gjort sen sist:
Varit på kalas hos Sandra, Varit på steningeslotts julmarknad med moster, varit på livets ords julkoncer, Varit hos Lina (vilket underbart härlig familj! Så roligt! Tänk att man kan ha så roligt i en tvättstuga ;), Firat Sandras 20-årsdag, målat klart mitt rum, haft filmkväll och en massa annat.
Så det har inte funnits någon ork att skriva här.
Men men, ni klarar er nog i alla fall! :) Nu vet ni ju att jag lever.
Idag är jag helt ledig från jobbet. Men jag har verkligen tusen saker och göra!

Måste köpa Celies presenter, hon fyller ju imorgon, Köpa julklappar (inte köpt ngn än!), inreda rummet, få klart i hela lgh, organisera min garderob, köpa gardinger och sy, flyttstäda i Märsta, tvätta bilen.. Som ni märker har jag en hel del att göra. Nu jobbar jag resten av veckan öpping förrutom på lördag då jag stänger, sen på Söndag kör vi ner till skåne.
Måste vara helt färdig med lägenheten innan dess. För när vi sen åker upp, har jag full bil med kompisar som ska vara här på nyår. Riktigt roligt men man vill inte fira nyår bland banankartonger! Går bara inte!

Sen gick jag upp vid 8 idag eftersom jag skulle ringa doktorn! Suck säger jag bara! Hatar och ringa alla sånna här samtal, man kommer ingenstans.
Så här är det i alla fall, har för en vecka sen fått ett utslag i armhålan. Gjorde ont och sved, ringde sjukbvårdsupplysningen och fick reda på att det var svinkoppor. Sånt barn har runt munnen! Men jag fick order om att köpa en bakterie dödande salva och smörja på. Sen skulle jag dra bort alla skorpor från såret eftersom bakterierna trivs under skorpan! Detta är inte så skönt vill jag lova! Sen inte nog med det måste jag tvätta såret med tvål, allt för att göra en sån hemsk miljö som möjligt för bakterierna (mig med verkar det som!). Men nu har jag hållt på med det här en vecka och inget har hänt mer än att såret växt. Så jag ringde upplysningen igen so sa att ja var tvungen att träffa en doktor. Ringde till vårdcentralen idag kl 8.01 på den som ligger 100 meter från mig. När dom sen ringde tillbaka fick jag visst inte komma dit utan skulle till en nere i stan. Fick även ett annat numer som jag skulle ringa för att se till och bli inskriven i register. Så jag fick två numer. Tror ni ngt av dessa numer fungera!? Nä, sen fanns de ju bara telefonsvarare på det första stället och det var för sent och få ett samtal snart så jag kunde få en tid idag på det andra stället.
Så nu blir det ingen doktor! Får hoppas att kroppen tar sig samman och läker sig! Dumma bakterier! Och dumma alla system som gör att man inte får hjälp!
Så nu har jag inte tid och skriva mer.. måste skynda vidare!

Inga kommentarer: