fredag 5 december 2008

Tick Tack Tick Tack....

Så var det redan fredag. Ännu en vecka gått. Ojoj. Tänk vad tiden går. För risk att man låter gamal. Men man hinner verkligen inte med. Var just sommar och nu i ett ögonblick är det jul! Fast jag längtar just nu till jul så jag klagar inte.


Igår på jobbet så var jag lite uttråkad, säljer tyvärr inte så mycket. Så jag blev lite tankfull. Jag har redan jobbat i 2,5 år känns som om jag flyttade upp igår, trots att jag hunnit med en hel massa. Så där stod vi och funderade. En av mina medarbetare fyller 18 idag, jag och en annan som jobbat vad är det ca 5 år och är yngre med mig. Så vi skulle ge lite vuxen tips till födelsebarnet. Att det är inte så spännande och vara vuxen. Blir en hel massa ansvar och förpliktelser. Inget sommar och jul lov! Tvätttider, laga middagar, handla mat och städa. Allt får man göra själv. Men sen kom vi fram till att vi verkligen inte hade velat flytta hem igen. Men man ska veta hur bra man har det när man fortfarande bor hemma.

Jaja, i vilket fall som helst när vi stod där och pratade ålder fick jag ännu en gång lite åldersnoja. Ingen fara får det varje gång jag fyller sen jag fyllde 18. Hinner inte med själv.

Frågan är nu, var är vi om 5 år!?
Frågan är verkligen intressant. 5år är inte mycket! Går riktigt snabbt. Men man kan hinna med en hel massa. Så nu funderar jag för fullt var vill jag vara om 5 år? Vad vill jag med mitt liv? Vart är jag på väg? Vart vill jag ha gjort om 5 år? Massa jobbiga frågor som jag i vanliga fall bara skjuter upp tar dagen som den kommer. Det tror jag är bäst. MEN det är nog nyttigt och ha en plan i det längre perspektivet.

Om 5 år....Vad vill jag jobba med då? Jag vet inget, vet inte ens var jag vill vara eller vad jag ska ha gjort. Förrutom en sak, jag vill inte vara kvar här och jobba på McDonald's. Hoppas nu inte att mina chefer läser det här. (Dom blir inte glada då, dom försöker få mig och satsa på det här i det långa loppet) Men det är ju faktiskt mitt liv. Visst jag kan få det bra, visst jag skulle kanske trivas, visst jag har kommit en bit på vägen (trots att jag glömmer det, är faktiskt snart första assistent, har en lgh, fin bil) men jag vill ha nya utmaningar. Vill längre än så här. Men vad vill jag? Det vet jag inte. Så det jag är lite rädd för att just på grund av att jag inte vet vad jag vill att jag sitter kvar här om 5 år. Svårt och stå för sin sak om man inte ens vet var man står och vad man vill. ÄR väldigt lätt och bli övertygad om att gå ngn annans väg då!


Oj, vad jag skriver. Blev nog väldigt flummigt. Men det är ngt som jag tänker på just nu.

"Det hjärtat är fullt av talar munnen om" Som det står i en välkänd bok :P

Inga kommentarer: