söndag 21 september 2008

Så var det Söndagkväll igen...

Tänk vad snabbt en vecka går.
I Lördags begav jag, Lovisa o två andra tjejer oss till Sumbybergs IP för Happy mil, en spring tävling som McDonald's arrangerar. Vi fick arbeta som funktionärer. Jag hamnade på ansiktsmålning. Trodde inte att jag skulle klara det, men efter en snabb kurs tycker jag nog att jag fick till det. Blev bättre och bättre för varje barn. Till slut blev det till och med några riktigt fina tigrar. Själv var jag målad som en tiger. När dagen var slut åkte vi och åt på vägen hem. Riktigt trevlig, Lovisa hon är rolig hon. Synd att jag inte ska åka på kursen nu med henne, var kul och dela rum med henne sist!
När jag väl kom hem och tvättat bort allt smink åket jag till moster. Hämtade upp Celie på vägen. Blev en härlig kväll, visade sig att Lennart skulle pressa Halm. Så jag Celie och moster hamnade i vagnen. Super härligt. Härligt väder, mycket skratt, klättrande bland balerna när dom ska staplas, vacker solned gång, alldeles lugnt med en svag vind i ansiktet. Super skönt, är tro det eller ej riktigt avkopplande.
Idag när jag och Celie hade lite tråkigt gick vi ut och lekte med djuren. Hittade först ngr söta kalvar som slickade och åt nästan upp min tröja. Söta
Sen gick vi in till hönsen, vi hittade en riktigt härlig tupp. Han mådde inte så bra.. Hahaha

Hittade även ngr fina kalkoner. Jaja, nu får det vara nog om mina strapatser på landet. Tillbaka till stan(eller vad nu Märsta är) Nu ska jag gå och sova. En dag imorgon också....

Inga kommentarer: