måndag 8 juni 2009

Förgiftad

Har verkligen kommit i en svacka här. Orkar inte skriva. Det är en massa jag går runt och tänker på.. men det kan jag inte skriva här. Så då är det bara jobbigt och skriva.

Idag lyckades jag klanta mig på ett helt nytt sätt.
Höll på och flika kartonger på jobbet. Helt plötsligt upptäckte jag att jag var vit på två fingrar. Trodde baa att det kommit från en paj eller ngt. Men det sved konstigt.
Så efter ett tag till koplade jag och kom på att jag inte rört en paj. Gick och tvättade fingrarna. Men inte gick den vita färgen bort för det! Nej. Upptäckte att det var huden som var vit. Hade tydligen fått ngn kemikalia på fingarna. Det började sticka mer i fingarna, blev röda, svullnade upp och blev alldeles varma.
Ringde till sjukvårdsupplysning och frågade vad jag skulle göra. Koplade vidare mig till ngng gift central. Men ingen kunde hjälpa mig. Sa bara att jag skulle åka och kolla upp det direkt. Förklarade att det inte riktigt var ett alternativ eftersom jag var ensam arbetslerade på restaurangen. Jag får inte bara åka. Helt omöjligt.
SÅ det slutade med att jag struntade i fingrarna, hoppades på det bästa och jobbade vidare.
Japp, som sagt, jag är verkligen väldigt bra på och ta hand ommig själv.....
Det gick bra i alla fall. Har lagt sig. Men jag känner fortfarande av det. Är lite ömt.

Nu har jag nog testat det mesta.. Men det här var faktiskt lite läskigt. Visste inte hur farligt eller vad det var. Blev lite orolig där ett tag.

Inga kommentarer: